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An International Comparison of Investment Promotion Websites

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Abstract
This study assessed the Jeju Provincial Government's investment promotion Jeju Free International City (JFIC) website in comparison to Hong Kong's best practice subnational Investment Promotion Agency's (IPA), InvestHK, and Prince Edward Island's IPA, Invest PEI. The study assessed four website dimensions that are recommended for information dissemination to potential investors: information architecture, design, content, and promotional effectiveness. This study is based on Theodore Moran's promotional development work, and the Multilateral Investment Guarantee Agency's (MIGA) recent IPA performance study.
The JFIC website exhibited a low overall website performance score of 44%, compared to PEI (68.8%) and InvestHK (90.2%). Jeju's Content performance (16%) was far lower than the Invest PEI and InvestHK (28% and 47% respectively) IPA scores, and this is what provides investors crucial information such as the IPA's purpose, core (location) information, and credible, sector specific information. The JFIC site results also show weak promotional effectiveness of the website in terms of IPA branding, contact information and being easily found in basic Internet searches. The results of this assessment are consistent with MIGA's findings between best practice IPA's and developing IPA websites (2006).
This comparative study contributes to the area of government investment promotion by assessing the IPA's website criteria from an investor's information needs perspective. Key stakeholders can use this information to address the information needs of investors. It also suggests that an IPA doesn't have to be large to be effective, as the results show with the Invest PEI website. Following the best practices of top performing IPA's can make a difference in the image and quality of information provided to investors.
This study was limited in its ability to assess all the website information available for Jeju's multiple investment websites, namely the JDC and Invest Korea websites. Jeju Special Self-Governing Province would benefit from a single IPA to service clients, as is now common practice with IPA's around the world. The study was also based on core development factors that governments can undertake to promote the local infrastructure. The survey instrument (Investment Climate Survey) and methodology designed to measure these factors was beyond the scope of this study, however.
Recommendations include that Jeju Special Self-governing Province (JSSP) revise the JFIC website entirely, or remove it and provide its full support to enhance the Jeju Development Center's website. The same website evaluation could provide useful feedback to dramatically increase the effectiveness of the JDC website as well. A true 'one stop shop' to service investors would be the most effective solution. Finally, it is recommended that the Investment Climate Survey be undertaken to clearly identify what sector specific information can be promoted to investors on the website.
The information for investors will then match Jeju's impressive progress forward in its development.
본 논문은 제주특별자치도 제주국제자유도시본부(JFIC)의
투자진흥을 위한 웹사이트와 홍콩의 국가산하 투자진흥기구(IPA)
인 Invest HK, 그리고 캐나다의 프린스 에드워드 아일랜드의
투자진흥기구인 Invest PEI 와의 웹사이트를 비교 연구해 본
것이다. 잠재적인 투자자들에게 투자 정보를 어떻게 전달해
나가고 있는지 정보 안내 체계, 디자인, 콘텐츠, 그리고 투자 진흥
효과 등의 네가지 차원에서 평가하였다. 연구방법은 씨어도어
모랜의 진흥발전 과업수행과 MIGA(다국가간 투자 보증기구)의
최근 연구결과를 토대로 한다.
총 웹사이트 분석결과는 Invest PEI 가 68.8%, Invest HK 가 90.2%
라는 웹사이트 수행실적을 보인 반면 JFIC 투자진흥 웹사이트는
종합 평가결과 44% 수행이라는 낮은 점수를 보였다. 콘텐츠
관련은 IPA 의 목적 및 필수적인 분야별 세부정보 등
투자자들에게는 결정적인 정보를 제공하는 분야로,
제주특별자치도의 투자 웹사이트 콘텐츠 운영에 대한 평가결과는
16%로 나타남으로써 Invest PEI 와 Invest HK(각각 28%와 47%)에
비해 낮은 것으로 평가되었다. 투자진흥 효과면에서도 JFIC
웹사이트는 IPA 의 브랜드 측면, 연락처 안내체계, 인터넷 용이성
측면에서도 낮은 점수를 나타내었다. 이 평가 결과는 MIGA 에
의한 가장 우수한 IPA 웹사이트와 개발중인 IPA 웹사이트 비교
결과(2006 년)와도 맥락을 같이한다.
이 비교연구는 투자자들이 어떠한 정보를 필요로 하는지
IPA 의 웹사이트의 표준을 평가하여 정부의 투지진흥 분야에
일조하고자 함이다. 주요 정책 결정자들은 이러한 평가 결과를
가지고 향후 투자자들에게 어떤 정보가 필요한지 응용할 수 있을
것이다. 또한 IPA 기관이 효과적으로 운영되기 위해서 그다지 큰
조직이 필요하지는 않다는 사실도 보여준다. 가장 우수한 운영
실적을 가지고 있는 IPA 의 웹사이트 운영상태를 벤치마킹하여
운영하는것도 투자자들에게 제공되는 정보의 질과 이미지 제고
차원에서 매우 큰 차이를 보여줄 것이다.
본 논문은 JFIC 웹사이트에 국한되어 JDC 와 Invest Korea 같은
또다른 제주 투자와 관련된 기구의 웹사이트까지는 연구의
범위가 미치지 못하였다. 최근 세계적으로 단일화된
투자진흥기구를 운영하고있는 추세인 만큼, 향후
제주특별자치도에서도 효율적인 투자정책을 수행할 수 있도록
하기 위하여 투자기구를 단일화하는 방안도 검토해 볼 필요가
있다.
몇가지 제안으로서, JFIC 웹사이트를 새롭게 구축하거나 또는
없애거나 JDC 웹사이트와 연계하여 통일된 웹사이트로 구축하는
방안을 제안 해 볼 수 있겠다. 또한 본 연구와 같은 방법으로
JDC 웹사이트를 분석해 본다면 유용한 피드백과 함께 효율성
증진을 가져다 줄 것이다. 진정한 의미의 "일괄처리" 서비스가
투자자들에게는 가장 효과적인 방법일 것이다. 끝으로 투자여건
분석이 분야별로 명확하게 이루어져 투자자들에게 정확하고
세부적인 정보를 웹사이트에서 제공되어져야 할 것이다.
그렇게 된다면 투자유치를 위해 최선의 노력을 다하고 있는
제주특별자치도의 부단한 노력과 투자자들을 위한 최고의
정보제공이 조화를 이루며 발전해 나갈 수 있을것이다.
Author(s)
Kenneth R. McLeod
Issued Date
2008
Awarded Date
2008. 8
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000004482
Alternative Author(s)
제주대학교 대학원
Department
대학원 행정학과
Advisor
Ko, Chang Hoon
Table Of Contents
1.1 Objectives and Motivations 1
1.1.1 Background 1
1.1.2 Introduction 4
1.1.3 Purpose & Statement of Research 6
1.2 Methodology and Scope of Contents 9
1.2.1 General Theoretical Background ? Review 10
1.2.2 Research - Provinces 11
1.2.3 Analysis 11
1.3 Contribution of the Study 12

2.1 The Global FDI Environment 14
2.1.2 General Stats ? FDI 17
2.2 FDI Classical Theories 18
2.2.1 Foreign Direct Investment Theories 18
2.3 FDI Promotion 24
2.4 FDI Promotion Model 26
2.4.1 Host Economy Promotion Processes 28
2.4.1.1 Step One: Investment Climate 28
2.4.1.2 Step Two: Information Provision 29
2.4.1.3 Step Three: Upgrades Investment by Host 31
2.4.1.4 Step Four: Direct Incentives & Subsidies 32

3.1 Introduction 35
3.2 Island & Country Descriptions 35
3.2.1 Canada & PEI 35
3.2.2 South Korea & Jeju 37
3.3 Island Issues 39
3.3.1 Introduction - The Island Dilemma 39
3.4 Promotion Model Analysis 42
3.4.1 Variables to Encourage Investment Inducement 43
3.4.2 MIGA's Approach to Website Information Assessment 44
3.5 Assessment Methodology 47
3.5.1 Dimension 1 ? Information Architecture 49
3.5.2 Dimension 2 ? Design 49
3.5.3 Dimension 3 ? Content 50
3.5.4 Dimension 4 - Promotional Effectiveness 51
3.6 Rating Scales and Factor Weighting 52
3.7 Website Selection & Assessments 53
3.8.1 Dimension 1 - Information Architecture 55
3.8.2 Dimension 2 ? Design 56
3.8.3 Dimension 3 ? Content 57
3.8.4 Dimension 4 - Promotional Effectiveness 61

4.1 Key Findings 66

5.1 Summary 69
5.2 Contribution of the Study 71
5.3 Limitations 73
5.4 Future Research and Recommendations 74
Degree
Master
Publisher
제주대학교 대학원
Citation
Kenneth R. McLeod. (2008). An International Comparison of Investment Promotion Websites
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General Graduate School > Public Administration
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