제주대학교 Repository

교과기반 학급관리프로그램이 초등학교 아동의 자아존중감과 교유관계에 미치는 효과

Metadata Downloads
Alternative Title
The Effects of Subject-Based Classroom Management Program on Elementary School Children's Self-Esteem and Social Relationship
Abstract
.
Author(s)
조효은
Issued Date
2009
Awarded Date
2009. 8
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000005724
Affiliation
제주대학교
Department
교육대학원 초등교육방법
Advisor
송재홍
Table Of Contents
국문 초록 i
I. 서론 1
1. 연구의 필요성과 목적 1
2. 연구문제 5
3. 용어의 정의 5
II. 이론적 배경 7
1. 자아존중감 7
2. 교우관계 11
3. 교과기반 학급관리 프로그램 13
4. 선행연구 17
III. 연구가설 19
IV. 연구방법 20
1. 연구대상 20
2. 측정도구 20
3. 실험도구 23
4. 실험절차 27
5. 통계적 분석 28
V. 연구결과 29
1. 양적분석 29
2. 질적분석 31
VI. 논의 및 결론 35
참고문헌 37
Abstract 40
부록 43
Degree
Master
Publisher
제주대학교 교육대학원
Citation
조효은. (2009). 교과기반 학급관리프로그램이 초등학교 아동의 자아존중감과 교유관계에 미치는 효과
Appears in Collections:
Elementary Education > Elementary Education
공개 및 라이선스
  • 공개 구분공개
파일 목록

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.