온라인 쇼핑몰에서의 물류서비스 품질이 신뢰와 만족, 재구매의도에 미치는 영향
- Abstract
- This study try to examine how affect to Trust, Satisfaction, Repurchase intention by Logistic Service Quality(LSQ).
For that, I conducted survey from 4th May, 2010 to 7th June, 2012. The dates of 332 surveys were used for analysis.
At results are followed by: Firstly, Delivery Quality, Order Quality, Customer Service in LSQ(except for Delivery Price, Logistic Information) are positively effect to Trust. Secondly, 3 factors(Delivery Quality, Order Quality, Delivery Price) in LSQ have positively affect to Satisfaction. Thirdly, All of them, Trust & Satisfaction, make positively effect to Repurchase intention.
- Author(s)
- 김경훈
- Issued Date
- 2013
- Awarded Date
- 2013. 2
- Type
- Dissertation
- URI
- http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000006189
- Alternative Author(s)
- Kim,Kyung Hoon
- Affiliation
- 제주대학교 대학원
- Department
- 대학원 경영학과
- Advisor
- 황용철
- Table Of Contents
- Ⅰ. 서 론 1
1. 연구배경 및 목적 1
2. 연구의 방법 및 논문의 구성 2
1) 연구의 방법 2
2) 논문의 구성 3
Ⅱ. 이론적 배경 5
1. 물류서비스 품질 5
2. 온라인 쇼핑에서의 물류서비스 품질 14
3. 신뢰 및 만족 21
1) 신뢰 21
2) 만족 29
4. 재구매의도 32
Ⅲ. 연구 설계 37
1. 연구모형 37
2. 연구가설 38
1) 물류서비스 품질과 신뢰 38
2) 물류서비스 품질과 만족 39
3) 신뢰 및 만족과 재구매의도 41
3. 변수의 조작적 정의 42
4. 자료의 수집 및 분석방법 43
1) 자료의 수집 43
2) 분석방법 44
Ⅳ. 실증분석 45
1. 표본의 특성 45
2. 타당성 및 신뢰성 46
1) 신뢰도 분석 47
2) 탐색적 요인분석 48
3) 확인적 요인분석 49
3. 상관관계 분석 52
3. 가설 검증 53
1) 구조방정식 모형 적합도 53
2) 경로 분석 결과 54
Ⅴ. 결 론 56
1. 연구의 요약 및 시사점 56
2. 연구의 한계 및 향후 연구 57
참고문헌 58
설 문 지 61
ABSTRACT 66
- Degree
- Master
- Publisher
- 제주대학교
- Citation
- 김경훈. (2013). 온라인 쇼핑몰에서의 물류서비스 품질이 신뢰와 만족, 재구매의도에 미치는 영향
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