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온라인 쇼핑몰에서의 물류서비스 품질이 신뢰와 만족, 재구매의도에 미치는 영향

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Abstract
This study try to examine how affect to Trust, Satisfaction, Repurchase intention by Logistic Service Quality(LSQ).
For that, I conducted survey from 4th May, 2010 to 7th June, 2012. The dates of 332 surveys were used for analysis.
At results are followed by: Firstly, Delivery Quality, Order Quality, Customer Service in LSQ(except for Delivery Price, Logistic Information) are positively effect to Trust. Secondly, 3 factors(Delivery Quality, Order Quality, Delivery Price) in LSQ have positively affect to Satisfaction. Thirdly, All of them, Trust & Satisfaction, make positively effect to Repurchase intention.
Author(s)
김경훈
Issued Date
2013
Awarded Date
2013. 2
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000006189
Alternative Author(s)
Kim,Kyung Hoon
Affiliation
제주대학교 대학원
Department
대학원 경영학과
Advisor
황용철
Table Of Contents
Ⅰ. 서 론 1
1. 연구배경 및 목적 1
2. 연구의 방법 및 논문의 구성 2
1) 연구의 방법 2
2) 논문의 구성 3
Ⅱ. 이론적 배경 5
1. 물류서비스 품질 5
2. 온라인 쇼핑에서의 물류서비스 품질 14
3. 신뢰 및 만족 21
1) 신뢰 21
2) 만족 29
4. 재구매의도 32
Ⅲ. 연구 설계 37
1. 연구모형 37
2. 연구가설 38
1) 물류서비스 품질과 신뢰 38
2) 물류서비스 품질과 만족 39
3) 신뢰 및 만족과 재구매의도 41
3. 변수의 조작적 정의 42
4. 자료의 수집 및 분석방법 43
1) 자료의 수집 43
2) 분석방법 44
Ⅳ. 실증분석 45
1. 표본의 특성 45
2. 타당성 및 신뢰성 46
1) 신뢰도 분석 47
2) 탐색적 요인분석 48
3) 확인적 요인분석 49
3. 상관관계 분석 52
3. 가설 검증 53
1) 구조방정식 모형 적합도 53
2) 경로 분석 결과 54
Ⅴ. 결 론 56
1. 연구의 요약 및 시사점 56
2. 연구의 한계 및 향후 연구 57
참고문헌 58
설 문 지 61
ABSTRACT 66
Degree
Master
Publisher
제주대학교
Citation
김경훈. (2013). 온라인 쇼핑몰에서의 물류서비스 품질이 신뢰와 만족, 재구매의도에 미치는 영향
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General Graduate School > Business Administration
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