제주대학교 Repository

프레젠테이션 소프트웨어를 활용한 학습이 학습동기에 미치는 영향에 관한 연구

Metadata Downloads
Abstract
As Powerpoint has now developed various styles of presentations this has meant an increase in animation effects.
For many students it does not help with their learning, and some find it distracting. It also gives them less confidence when they attempt to make their own presentations.
Currently the mose used software to make presentation is Powerpoint. But a few learners can use that program confidently. Lately free software called Prezi is available to many users. Prezi is friendly to many users.
To evaluate the experiences of making presentaion by Powerpoint and Prezi effects on the learning motive is the purpose of study.
In conclusion, my goal of this study is that by using convenient Prezi, I would like to prove that it will really work it out when learners is being thaught through Prezi not unuseful Powerpoint.
Author(s)
남충모
Issued Date
2013
Awarded Date
2013. 2
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000006323
Alternative Author(s)
Nam, Choong Mo
Affiliation
제주대학교 교육대학원
Department
교육대학원 초등컴퓨터교육
Advisor
김종우
Table Of Contents
Ⅰ. 서론 1
1. 연구의 필요성 1
2. 연구내용 및 방법 2
Ⅱ. 이론적 배경 3
1. 프레젠테이션의 개념과 원리 3
2. 선행연구 분석 11
3. 프레젠테이션용 소프트웨어의 종류 12
4. 프레지의 교육적 특징 14
5. 파워포인트와 프레지의 비교 16
Ⅲ. 프레젠테이션을 위한 프로그램 설계 및 제작 17
1. 프레젠테이션을 위한 교육계획 17
2. 프레지와 파워포인트를 활용한 프레젠테이션 수업의 실제 21
Ⅳ. 연구 방법 및 현장 적용 30
1. 연구 가설 30
2. 연구 대상 30
3. 연구 설계 및 절차 30
4. 검사 도구 31
5. 현장 적용 결과 및 해석 33
Ⅴ. 결론 및 제언 48
참고 문헌 49
ABSTRACT 50
부 록 51
Degree
Master
Publisher
제주대학교
Citation
남충모. (2013). 프레젠테이션 소프트웨어를 활용한 학습이 학습동기에 미치는 영향에 관한 연구
Appears in Collections:
Elementary Education > Elementary Computer Education
공개 및 라이선스
  • 공개 구분공개
파일 목록

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.