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중국 관광객의 인터넷면세점 선택속성 및 만족도에 관한 연구

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Alternative Title
A Study on the Choice Attributes and Satisfaction for Internet Duty Free Shops among Chinese Tourists
Abstract
The purpose of this study was 1) to examine the difference in the recognition and
importance on the choice attributes for Internet Duty Free Shops. 2) Targeted at Chinese
tourists, to examine each of recognition about the choice attributes for Internet Duty
Free Shops and the impact on satisfaction.
In this study, we carried out a survey targeting 218 Chinese tourists to examine the
recognition and importance on the choice attributes for Internet Duty Free Shops.
AS for the study result, first, Chinese tourists that use the Internet Duty Free Shops
considered importance about the convenience of the Internet Duty Free Shops, but the
current level of the provided convenience in the shop fell short of one's expectations.
Second, the higher the level of the convenience of the Internet Duty Free Shops, we
can improve the satisfaction of Chinese tourists.
Therefore, for Chinese tourists, administrators who operate Internet Duty Free Shops
can provide the following implications. For Chinese tourists it is necessary to increase the current level of convenience of the Internet Duty Free Shops.
But, this study has the limit. Age and sex ratio has a big difference and the sample
size is small. This study was to be limited to the geographical limits of Chinese tourists
visiting Jeju.
Author(s)
곽춘봉
Issued Date
2015
Awarded Date
2016. 2
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000007522
Alternative Author(s)
Guo, Chun Feng
Department
대학원 경영정보학과
Advisor
김근형
Table Of Contents
ABSTRACT iv
제1장 서론 1
제1절 연구배경 및 목적 1
제2절 연구의 방법과 범위 2
2.1 연구방법 2
2.2 연구범위 3
제2장 이론적 배경 4
제1절 면세점의 개념 4
제2절 인터넷 면세점의 개념 및 특성 5
제3절 선택속성 및 면세점 선택속성에 관련 선행연구 8
제4절 인식도와 중요도 12
제3장 연구 설계 13
제1절 연구모형 및 가설 13
1.1 연구모형 13
1.2 연구가설 14
제2절 변수의 조작적 정의 및 분석방법 15
2.1 변수의 조작적 정의 15
2.2 설문지 구성 17
2.3 분석 방법 17
제4장 실증분석 18
제1절 자료의 수집 18
제2절 표본의 특성 18
제3절 신뢰성 및 타당성분석 19
제4절 가설 검증 20
제5장 결론 23
참고문헌 24
설문지(석사학위논문용) 28
问卷调查(硕士学位论文用) 32
Degree
Master
Publisher
제주대학교 대학원
Citation
곽춘봉. (2015). 중국 관광객의 인터넷면세점 선택속성 및 만족도에 관한 연구
Appears in Collections:
Faculty of Data Science for Sustainable Growth > Management Information Systems
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