제주대학교 Repository

한국 화장품 기업의 對 중국 시장 진출 전략

Metadata Downloads
Alternative Title
Korean cosmetics companies' China market entry activity strategy
Abstract
This research investigated the cosmetics companies and analyzed the world cosmetics market including Korea and China. And also this report has studied the trend of China'
t is crucial that Korean cosmetics companies should establish competitive plan through indigenization marketing policy. In addition to this, developing new products and understanding Chinese consumer is also very critical for maintaining successful business in China. This study will illustrate not only the success of Amore Pacific and LG Household & Health Care but also the failure of Nadri Cosmetics in terms of entering Chinese market.
Author(s)
왕성수
Issued Date
2015
Awarded Date
2016. 2
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000007552
Department
대학원 무역학과
Advisor
허윤석
Table Of Contents
제1장론 1
제1절 연구의 배경 및 목적 1
제2절 연구의 방법 및 구성 3
제2장 화장품 산업에 대한 고찰 4
제1절 화장품 산업의 정의 및 특성 4
1. 화장품의 정의 4
2. 화장품산업의 정의 8
3. 화장품산업의 특성 10
제2절 세계 화장품 시장 현황 12
제3절 한국 화장품 시장 현황 18
1. 일반 현황 18
2. 수출입 현황 20
3. 분류별 화장품 현황 23
제3장 중국 화장품 시장 26
제1절 중국 화장품 시장 현황 26
1. 일방 현황 26
2. 수출입 현황 28
3. 분류별 화장품 현황 30
4. 소비자 현황 31
1) 일반 현황 31
2) 지역별 현황 33
3) 선호도 현황 35
제2절 중국 화장품 시장 특성 38
제3절 중국 화장품 시장 시사점 41
제4장 한국 화장품 기업의 중국 시장 진출 사례 분석 42
제1절 아모레퍼시픽 42
1. 기업 개요 42
2. 중국 시장 진출 과정 44
3. SWOT 분석 46
4. 성공 요인 및 향후 전략 50
제2절 LG생활건강 52
1. 기업 개요 52
2. 중국 시장 진출 과정 53
3. SWOT 분석 54
4. 성공 요인 및 향후 전략 57
제3절 더 나드리 화장품 58
1. 기업 개요 58
2. 중국 시장 진출 과정 59
3. SWOT 분석 60
4. 실패 요인 및 시사점 62
제5장 한국 화장품 기업의 중국 시장 진출 전략 63
제6장 결론 65
제1절 요약 및 결론 65
제2절 연구의 한계점 및 향후 전망 66
참고문헌 68
ABSTRACT 70
Degree
Master
Publisher
제주대학교 대학원
Citation
왕성수. (2015). 한국 화장품 기업의 對 중국 시장 진출 전략
Appears in Collections:
General Graduate School > International Trade
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
Files in This Item:

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.