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중국 제조업체의 한국시장 진출에 관한 연구

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Alternative Title
A Study on the Chinese Manufacturing Enterprises Entering Korean Market [: Focused on the Household Appliances Industry]
Abstract
With the development of information technology, the modern technology revolution has a great impact on the world electrical appliance manufacturing industry. And along with continuous development of global economy, the Chinese household electrical appliance enterprises have also accelerated the promotion of globalization strategy. As the third largest home appliance market in Asia the South Korea has big market spaces and development prospects. And because of the proximity to China, South Korea has become an important marketing target for household electrical appliance enterprises. The main content of this paper is through the analysis of the current situation and characteristics of the Korean home appliance market and case studies of Chinese household electrical appliance enterprises entering Korea appliance market to find the problems and expectations of Chinese household appliance business in South Korea. Which is making contributions in providing references for Chinese household electrical appliance enterprises steady development in the Korean market in the future.
Author(s)
조양
Issued Date
2017
Awarded Date
2017. 8
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000008117
Alternative Author(s)
Zhao, Yang
Affiliation
제주대학교 경영대학원
Department
경영대학원 무역학과
Advisor
허윤석
Table Of Contents
제1장 서론 1
1. 연구의 배경 및 목적 1
2. 연구의 방법 및 구성 3
제2장 이론적 배경 및 선행연구 검토 4
제1절 가전산업의 범위 및 특징 4
1. 가전산업의 범위 4
2. 가전산업의 특성 5
제2절 해외시장 진출의 이론 6
1. 해외시장 진출의 정의 6
2. 해외시장 진출의 동기 8
3. 해외시장 진출의 방식 9
4. 중국 가전 제조업체의 해외시장 진출 방식 15
제3절 선행연구 검토 18
제3장 중·한 가전산업의 발전과정과 시장 현황 22
제1절 중국 가전산업의 발전과정과 특성 22
1. 중국 가전산업의 발전과정 22
2. 중국 가전산업의 특성 24
3. 중국 가전산업의 시장 현황 27
제2절 한국 가전산업의 시장 현황 31
1. 세계 가전산업의 시장 현황 31
2. 한국 가전산업의 시장 현황 34
3. 한국 가전시장의 특징 39
제4장 중국 제조업체의 한국시장 진출 사례분석 43
제1절 하이얼기업 43
1. 하이얼 기업의 개요 43
2. 하이얼 기업의 발전과정 44
3. 하이얼 기업의 발전현황 47
4. 하이얼의 한국시장 진출 전략 51
5. 하이얼의 SWOT 분석 53
6. 하이얼의 한국시장 진출에 따른 시사점 56
제2절 샤오미 기업 57
1. 샤오미 기업의 개요 57
2. 샤오미 기업의 발전과정 57
3. 샤오미 기업의 발전현황 59
4. 샤오미의 한국시장 진출 전략 61
5. 샤오미의 SWOT 분석 62
6. 샤오미의 한국시장 진출에 따른 시사점 65
제5장 중국 제조업체의 한국시장 진출 문제점과 개선 방안 66
제1절 중국 제조업체의 한국시장 진출 문제점 66
제2절 중국 제조업체의 개선 방안 67
제6장 결론 69
참고문헌 71
Degree
Master
Publisher
제주대학교 경영대학원
Citation
조양. (2017). 중국 제조업체의 한국시장 진출에 관한 연구
Appears in Collections:
Graduate School of Business Administration > International Trade
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