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한국 화장품 對 중국 시장 수출 증대 방안

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Alternative Title
A Study for enhance Korean Cosmetics Companies Exporting into the Chinese Market
Abstract
The study is conducted centering around the cosmetics market. Firstly, the thesis introduces the import and export status of the global cosmetics market, including that of South Korea and that of China. At the same time, particularly, trends of China's cosmetic market and export projects of South Korean cosmetics to the Chinese market will be analyzed. Since China's reform and opening-up, China's economy has been experiencing rapid development every year, which has also rendered increasing personal income. Against such a backdrop, Chinese people's demands for cosmetics have increased substantially, resulting in a swift development of its cosmetics market, with the fastest growing space among other countries around the world. Multiple multinationals' entering into the Chinese market, which have been attracted by China's enormous potentials, brings both opportunities and fiercer competition among corporations. To become stronger, enterprises shall adopt the most targeted market strategies as follows: market segmentation and diversified publicity techniques; communication means transformation and anti-counterfeit goods; broader market areas: such as man, baby and pregnant maternal cosmetic markets. Besides, it is also key to developing new products and understanding psychologies of Chinese consumers. Only by constant self-improvements can South Korean companies develop more businesses in China and become stronger. Through this research, it is expected that the status of the global cosmetic market can be known by more people, more and better cosmetics can be developed and studied, thus strengthening the global economy.
Author(s)
장효경
Issued Date
2017
Awarded Date
2017. 8
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000008118
Alternative Author(s)
ZHANG, XIAOQING
Affiliation
제주대학교 일반대학원
Department
경영대학원 무역학과
Advisor
이용완
Table Of Contents
제1장 서론 1
제1절 연구배경 및 목적 1
제2절 연구방법 및 구성 3
제3절 선행연구 4
제2장 화장품 시장의 현황 9
제1절 화장품의 개념 및 분류 9
제2절 세계 화장품 시장 현황 14
1. 세게 화장품 시장 현황 14
2. 세계 화장품 시장 특성 20
제3절 한국 화장품 시장 현황 22
1. 한국 화장품 시장 현황 22
2. 한국 화장품 시장 특성 26
제4절 중국 화장품 시장 현황 27
1. 중국 화장품 시장 현황 27
2. 중국 화장품 시장 특성 33
제3장 한국 화장품 기업의 중국 시장 수출 사례 분석 37
제1절 한국 화장품 기업의 중국 시장 수출 성공 사례 37
1. 라네즈 37
1) 기업 개요 37
2) 중국 시장의 수출 과정 38
3) SWOT 분석 38
4) 성공요인 40
2. 설화수 41
1) 기업 개요 41
2) 중국 시장의 수출 과정 42
3) SWOT 분석 42
4) 성공요인 45
제4장 한국 화장품의 대 중국 시장 수출 문제점 및 증대 방안 46
제1절 한국 화장품의 대 중국 시장 수출 문제점 46
1. 중국 화장품의 수입 규제 46
2 유통의 복잡성 47
3. 새로운 온라인 판매방식 47
4. 모방 화장품 시장의 성장 48
제2절 한국 화장품의 대 중국 시장 수출 증대 방안 49
1. 화장품시장의세분화 49
2. 유통경로 다양화 강화 51
3. 마케팅수단다양화 54
4. 화장품 시장의 다양화 개발 55
5. 브랜드 58
제5장 결론 61
참고문헌 63
ABSTRACT 67
Degree
Master
Publisher
제주대학교 일반대학원
Citation
장효경. (2017). 한국 화장품 對 중국 시장 수출 증대 방안
Appears in Collections:
Graduate School of Business Administration > International Trade
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