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게임 플레이 재생을 위한 키입력과 오브젝트 스테이트 기반의 저장 기법

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Abstract
Up to the present, played game contents have been just recorded and replayed for game streaming video recording function provided by the game company. This study deals with the method of recording game streaming video. By recording the key-input informations and object informations during game playing, the other data as well as played contents can be checked when streaming video is replayed. By the proposed method, it's possible to reduce the space to save streaming video, and therefore it is possible to replay streaming video in low capacity, and to share much more informations about other unplayed places as well as the played places.
기존에 게임 내에서 지원하는 동영상 녹화 기능은 단순히 플레이 내용을 저장하고 재생하는 기능만 지원한다. 본 논문에서는 동영상 재생 시에 플레이했던 화면뿐만이 아니라 다른 데이터도 볼 수 있도록 클라이언트를 이용하여 게임 상의 키 입력과 오브젝트 정보들을 저장해서 이를 이용한 영상 재생 방식을 제안한다. 제안한 방식을 이용하면 동영상 저장 공간이 줄어들어서 적은 용량으로 영상 리플레이가 가능하고 플레이했던 곳 이외의 내용까지 재생이 가능하므로 좀 더 풍부한 정보 공유가 가능해진다.
Author(s)
이승원
Issued Date
2018
Awarded Date
2018. 8
Type
Dissertation
URI
http://dcoll.jejunu.ac.kr/common/orgView/000000008582
Alternative Author(s)
Lee, Seung Won
Affiliation
제주대학교 일반대학원
Department
대학원 컴퓨터공학과
Table Of Contents
목 차 i
그림목차 ii
국문초록 iii
Abstract iv
I. 서 론 1
II. 관 련 연 구 3
1. 게임 구성 3
2. 동영상 저장 8
III. 이벤트 기반 게임플레이 관리방법 10
1. 키 인풋 레코딩 방식 10
2. 오브젝트 스테이트 방식 13
IV. 실험 및 평가 21
1. 프로토타입 게임개발 21
2. 추가데이터 압축 24
3. 영상 출력 결과 및 추가 기능 평가 24
V. 결론 28
참고문헌 30
Degree
Master
Publisher
제주대학교 일반대학원
Citation
이승원. (2018). 게임 플레이 재생을 위한 키입력과 오브젝트 스테이트 기반의 저장 기법
Appears in Collections:
General Graduate School > Computer Engineering
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