제주대학교 Repository

한국 화장품 기업의 중국시장 진출에 관한 연구

Metadata Downloads
Alternative Title
A Study on the Entry strategies for Korean Cosmetic Companies into China Markets
Abstract
As is known to all, China is one of the largest consumer markets in the world and attracts companies from all over the world to develop in China. Especially in recent years, the rapid growth of China's living standard and the substantial improvement of the consumption level have tapped the greater potential of the Chinese market and made the competition among enterprises from all over the world in China more intense. Among them, the development of the cosmetics market has undergone earth-shaking changes. This research through the investigation and analysis of the current situation of China's cosmetics market and South Korea's cosmetics market, this study finds out what Korean cosmetics companies have encountered in - 62 - the development process of China. Learn from the experience of Korean cosmetics companies that have successfully entered the Chinese market, and through the investigation of the current development of the Chinese market, Provide suitable development strategies for Korean cosmetics companies that are preparing to enter the Chinese market or companies that have not successfully entered the Chinese market. The most important point for Korean cosmetics companies to develop in China is to be able to adjust their development strategies in a timely manner according to market changes and consumer needs, to break the current decline of Korean cosmetics companies in China, and to create greater glories.
Author(s)
张月明
Issued Date
2021
Awarded Date
2021. 2
Type
Dissertation
URI
https://oak.jejunu.ac.kr/handle/2020.oak/23603
Alternative Author(s)
Zhang,Yue Ming
Affiliation
제주대학교 대학원
Department
대학원 무역학과
Advisor
이용완
Table Of Contents
제1장 서론 1
제1절 연구의 배경 및 목적 1
제2절 연구의 방법 및 구성 3
제2장 화장품 산업의 현황 4
제1절 화장품 산업의 이해 4
1. 화장품의 분류 4
2. 화장품 산업의 정의 및 특성 6
제2절 중국 화장품 산업의 현황 8
1. 중국 화장품 시장의 규모 8
2. 중국 화장품 소비자 현황 12
3. 중국 화장품 시장의 특성 18
4. 중국 화장품 시장의 유통구조 20
5. 중국 화장품 시장의 최근 동향 23
제3절 한국 화장품 산업의 현황 25
1. 한국 화장품 산업의 역사 25
2. 한국 화장품 시장의 현황 27
제3장 한국 화장품 기업의 중국 시장의 진출 사례 및 시사점 31
제1절 한국 화장품 기업의 중국 시장의 진출 현황 31
1. 한국 화장품 기업의 중국 시장의 진출 배경 31
2. 한국 화장품 기업의 중국 시장의 진출 현황 31
3. 한국 화장품 기업의 중국 시장의 진출 절차 33
제2절 한국 화장품 기업의 중국시장 진출 사례 36
1. 이니스프리의 중국시장 진출 사례 36
2. 후의 중국시장 진출 사례 42
제3절 한국 화장품 기업의 중국시장 진출의 시사점 48
제4장 한국 화장품 기업의 중국시장 진출 전략 50
1. 가짜 제품 억제 50
2. 브랜드 이미지 50
3. 틈새시장 전략 51
4. 새로운 유통경로 모색 52
5. 현지화 전략 53
제5장 결론 54
제1절 요약 및 결론 54
제2절 연구 한계점 및 향후 연구방향 56
참고문헌 57
ABSTRACT 61
Degree
Master
Publisher
제주대학교 대학원
Citation
张月明. (2021). 한국 화장품 기업의 중국시장 진출에 관한 연구
Appears in Collections:
General Graduate School > International Trade
공개 및 라이선스
  • 공개 구분공개
파일 목록

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.